Sabtu, 09 Agustus 2014

Temuilah Aku

Ya Allah Ya Rabb Ya Rahman Ya Rahim 
Yang Maha Membolakbalikan hati kami 
Tetapkanlah hatiku atas agamaMu dan RidhaMu 
Dekatkanlah dia tapi tak lebih dekat dariMu 
Cintanya tak melebihi cinta padaMu
Rindunya pun tak melebihi rindu padaMu
Siapakah di sana yang Engkau siapkan dan Engkau pilih
untuk mendekat, dicintai dan mencintai
merindu dan dirindui
terbalutkan kasih sayangMu Ya Rabb 
bersemi bersama RidhaMu
hingga kami bersatu bertasbih dengan cinta 
atas kasih sayangMu dan pemberianMu
temuilah aku dengan jodohku 
segera diwaktu yang tepat aku butuhkan 
dampingilah aku ya Rabb 
sebelum dan sesudah ia hadir menemani hari-hariku 
Indah menjalani bersama Rahman dan RahimMu
tegarkanlah, kuatkanlah hambaMu ini yang lemah atas ujianmu,
hingga layaklah aku menjadi menjadi perempuan yang Kau rahmati..

Tidak ada komentar:

Posting Komentar

Roller Coaster Emosi

Dalam perjalanan hidup kita pasti mengalami pasang surut, dan keadaan yang sering kali berubah-berubah, terkadang kita dihadapkan dengan b...